Studenten European Food Business vallen opnieuw in de prijzen

Date

Studenten European Food Business van Aeres Hogeschool Almere zijn opnieuw in de prijzen gevallen in maar liefst twee challenges! Juriaan deed mee aan de BioVoice challenge en heeft daarmee de eerste prijs gewonnen. De bedoeling van de challenge was om een nieuw biobased product te bedenken. Er waren zeven verschillende challenges waaruit de deelnemers konden kiezen, allemaal met verschillende onderwerpen. Juriaan deed mee aan de challenge ‘Biologisch afbreekbare voedselverpakkingen’. Om een oplossing te bedenken is hij aan de slag gegaan met de onderzoeksvraag van één van de challengers, Cargill: ‘Hoe kunnen we het gebruik van biologisch afbreekbare voedselverpakkingen versneld opschalen?’. Juriaan is erin gedoken en heeft een product ontwikkeld waarmee je restwater van de bierindustrie kan valoriseren tot nieuwe verpakkingsmaterialen. De prijs waarmee Juriaan naar huis ging is een mooie check t.w.v. 10.000 euro!

Claire en Moritz deden voor de eerste keer mee aan de Ecotrophelia challenge en belandden gelijk al op de derde plaats. Voor deze challenge moesten Claire en Moritz een gezond product ontwikkelen, die ook nog eens duurzaam kan worden geproduceerd. Hun businessidee ‘SauerCrowd’ viel duidelijk in de smaak bij de jury; zuurkool op de manier van Claire’s opa en oma, bio-active in plaats van gepasteuriseerd. Ook hebben ze aan hun zuurkool een moderne twist gegeven, zoals met appel en venkel. Hiermee hebben ze welverdiend een mooie geldprijs én coaching door een professional van FNLI gewonnen.

Talent voor groei